Wednesday, May 26, 2010

NIKMAT MEMILIKI TANAH......

Pejabat Tanah Sik
25 Mei 2010

Kiri:Tuan Pegawai Daerah Sik sedang memberi ucapan tahniah kepada rakyat yang dianugerahkan tanah.

Bawah: Tuan Pegawai Daerah Sik sedang menyampaikan Notis 5A KTN kepada salah seorang pemohon yang diluluskan tanah kerajaan. Turut mengiringi ialah Mohd Asri Redha Pentadbir Tanah Daerah Sik.


Notis 5A ialah pemakluman kepada pemohon agar menjelaskan bayaran-bayaran premium dll bersangkutan sebelum dikeluarkan surat hakmilik kepada mereka. Tempoh perlu selesai semua bayaran yang dituntut ialah 3 bulan.

'Gunakanlah tanah yang dianugerahkan oleh kerajaan ini dengan sebaik mungkin. Jangan diguna hanya untuk spekulasi dan bertujuan untuk dijual sahaja bila dapat geran bagi mendapat keuntungan segera. Kalau semua tanah anugerah kerajaan ini digunakan sepenuhnya maka ekonomi akan berkembang dengan pesat kerana kesan gandaan yang dihasilkan. Tetapi kalau tanah tersebut dibiarkan terbiar tanpa diusahakan dengan projek-projek pembangunan maka kerajaan negeri amat kecewa dengan situasi kerana hasrat kerajaan memberi tanah kepada rakyat adalah untuk kesejahteraan rakyat'......Itulah intipati  ucapan Tuan Hj. Mat Noh b.  Ahmad, Tuan Pegawai Daerah Sik di majlis penyampaian Notis 5A kepada lebih kurang 80 orang peserta  yang layak. Majlis tersebut di Bilik Gerakan Pejabat Daerah dan Tanah Sik pada 25 Mei 2010.

No comments:

Post a Comment